Zeeleeuwen bij Cape Palliser

14 februari 2018 - Lower Hutt, Nieuw-Zeeland

Vergeet ik jullie toch helemaal te vertellen over al het moois wat we gisteren gezien hebben!! Gisteren naar de vuurtoren bij Cape Palliser gereden. De weg er naartoe is over een pas over de Tararua Range. Zoals jullie inmiddels weten, word ik al ziek op een schommel, dus ik zag op tegen het gekronkel, maar... dat ging verrassend goed!! Genietend van de mooie uitzichten, kwamen we na anderhalf uur in de buurt van de vuurtoren. Net voordat je daar bent, is een plaats die bekend staat om de vele zeeleeuwen. Geweldig was het (zie foto's!). Er was een poel waar ze lekker aan het spelen waren. En anderen lagen weer lui te zonnen op de rotsen. Ondanks hun logge lijf, zijn ze toch echt wel heel snel hoor. Daarna door naar de vuurtoren, prachtig stak hij af tegen de blauwe hemel ( zie foto!).
Op de terugweg zijn we langs Rivendel gereden in het Kaitoke Regional Park. De kenners van de Lord of the Rings films zullen dit herkennen...mij zei het niets, ik ben een LOTR barbaar.... sorry. Maar hey, dat neemt niet weg dat het geweldig was om het te zien! Hier zijn dus scènes van de film opgenomen. De boog staat er nog waar Frodo, Sam en het gevolg afscheid nemen van Rivendel (inside information van Den, dat snappen jullie he! ;-) )
Nou, dit moest ik toch nog even kwijt. :-)

1. Erna Egelie:
    14 februari 2018
    Ohhhhhhhh is het Frodo, die foto.........Mooie foto's hoor Petra, alleen kan ik niet bij iedere foto een reactie plaatsen, zegt het programma.....

Het ziet er allemaal verrukkelijk uit, lekker weer en mooie omgeving. Groetjes Erna
  2. Rob en Jeanine:
    14 februari 2018
    Geweldig Petra, wat een mooie reis en de fotos zijn ook mooi! Je ziet er heel blij uit met je koffer. Wij weten ook niets van de Lord of the Rings maar jij kan zeggen dat je het gezien hebt. Geniet van alles, liefs!
  3. Leen en Christine Moerkerk:
    14 februari 2018
    wat een geweldige natuur daar !!! kunnen jullie wat stekjes meenemen van die fantastische bomen daar. Gelukkig was het geen verloren dag i.v.m. het wachten op "de Koffer" en hebben jullie toch heerlijk genoten. Maar om mijn zoon te vergelijken met dat gedrocht nou, ook niet leuk hoor en dan zeggen ze nog dat hij op mij lijkt. Loop gelijk rond met een zak over mijn hoofd. Dag lieverds, genieten jullie maar!