Whangaruru --> Kerikeri

9 maart 2018 - Kerikeri, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal! Vandaag van Whangaruru naar Kerikeri gereden. Hier blijven we tot woensdag, dan rijden we in 4,5 uur naar Auckland en.... vliegen we naar huis.
De dag begon stralend blauw in Whangaruru. Hopelijk blijft het zo, want dit weekend is er op de camping waar we overnacht hebben een bruiloft. De koelkasten in de gemeenschappelijke keuken van de camping stonden al vol met heerlijke dingen. Dat is ook zo mooi, dat kan hier gewoon, iedereen blijft daar dan vanaf. Oh ja, voor ik het vergeet: ons avondeten gisteren: zie foto! :-) Een heerlijke hamburger met bacon en ei, met knisperend verse sla. Hij had ook drie soorten vis, we hebben 1 portie snapper erbij genomen, om te proeven. Was heerlijk! Het was het enige eettentje in de buurt. Maar eerlijk is eerlijk, hij zei: we maken hier alles klaar met verse producten en besteden er zorg aan. Dat was ook echt zo! Als je ergens gaat zitten om te eten zijn de meeuwen er hier als de kippen bij! Oh, dat is wel weer grappig haha, de meeuwen als de kippen! Ze zijn echt heel brutaal, lelijke schreeuwerds. Ach nee, ik vind ze mooi, maar ze moeten gewoon zelf eten zoeken. Het hele strand ligt hier vol met schelpen! Anyway, dat was ons avondeten.
Met zon vertrokken naar Kerikeri, onderweg van alles wat, maar overwegend zon. Wat ook voorspeld was. In Russell ontbeten en zoals gewoonlijk een heerlijke cappuccino op. Russell is leuk en gezellig! Toen verder, km of 7 verderop de pont naar Paihia (dat scheelde een stuk slingerwegen rijden). De pont vertrekt vanuit Okiato, wat heel kort, van 1840 tot 1841, de eerste hoofdstad van NZ is geweest. Dit was naar aanleiding van het Verdrag van Waitangi. Er moest een hoofdstad in de Bay of Islands komen. Okiato, toen in bezit van een Britse kapitein (in 1832 gekocht van een Maori chief) voldeed aan de eisen.
Na de pont was het nog een stukje slingeren, boodschappen gedaan in Kerikeri en toen nog een minuut of 20 slingeren, waren we waar we wezen moesten. Het is hier meer dan prachtig, maar volstrekt afgelegen. Een mega groot stuk land, in bezit van David en Maria. We hebben alleen Maria gezien, maar zij was al echt heel oud en aan haar verhaal te horen was David (die lag te rusten) nog ouder. Het is echt een enorm stuk land, met een groot huis, grote schuur, groot guest house, waar wij nu inzitten (5 1-persoonsbedden!) en een privé-strand. Er liggen twee kayaks die we kunnen pakken, dus dat is tof. Den heeft al even geoefend.
Maar eh....ondanks dat het zo mooi is, vind ik dit toch echt te afgelegen. Het is meer Den zijn ding. Maar goed, als de zon nou blijft schijnen, zitten we hier fantastisch! Alleen, inmiddels zeikt het alweer van de regen. De voorspelling is vanaf dinsdag pas weer goed, dat is onze laatste volle dag hier. Hopelijk drijft het snel over en is het maandag al lekker! En we willen heeeel graag naar Waitangi, dat is hier vlakbij. Precies, daar waar het verdrag tussen de Maori-stamhoofden en de vertegenwoordigers van het Britse Rijk (The Crown) is getekend op 6 februari 1840. Super lijkt het me om daar te lopen en te zien waar het voor NZ allemaal begon. Ook worden er nog haka's gedaan, de oorspronkelijke "war dance" van de Maori. Nou, als we daar geweest zijn, laat ik het jullie zeker weten!! Liefs van ons!

1. Erna Egelie:
    9 maart 2018
    Dank weer voor je verhaal over het ontstaan van NZ en de mooie foto's en geniet vooral van de rust die laatste paar dagen dat je daar nog bent. Groetjes Erna
  2. Bert:
    Hallo wereldreizigers,
    Nou zeg dat is toch ook nog een flinke rit zeg. Maar het ziet er wel prachtig uit. Hopen maar dat de zon het niet te lang laat afweten. Jullie kunnen nog wel naar Waitangi , dat zal best mooi zijn. Ben benieuwd naar de foto’s .
    Nou nog een fijne paar dagen daar en hoop met veel zon 🌞🌞🌞😜😜👍🏻
  3. Lenneke Assems:
    9 maart 2018
    Lieve schat, je blog was weer geweldig en heb ik er weer van genoten! Laat het mooie weer aub. komen anders is er daar ook geen reet aan! Maar jullie zullen wel weer op pad gaan en mooie en interessante dingen zien! Hele fijne dagen nog, geniet van je rust totdat de hectiek hier weer begint! Dikke kus van.....mommy! xxx
  4. Martijn & Rilana:
    9 maart 2018
    Leuk en leerzaam verhaal weer Pippi leuk om dat allemaal te lezen en zo wat meer over NZ te weten.
    Ik verwacht nog wel een foto van jullie dat jullie een haka doen whaahaaa....strijders.
    Geniet er nog maar goed van want het is daar echt verschrikkelijk mooi zeg jammer dat het zo ver weg is.
    Fijne dagen nog Pippi en Den.
  5. Leen en Christine Moerkerk:
    9 maart 2018
    lieve avonturiers, wat een fijne blog weer!! En dan die stoere krijger in zijn kayak. Wij zijn helemaal trots, op jou voor al je mooie blogs en op onze Tarzan. Het ziet er prachtig uit en het moet haast wel een copie van het paradijs zijn! Kijk uit voor giftige appels hoor. Dat het zo afgelegen is lijkt mij heerlijk, (Den is duidelijk een zoon van zijn moeder) Want als je weer terug bent begint het gekkenhuis weer.File, File en nog eens file. Dus...... geniet nog maar van de stilte en hopelijk is de zon jullie goedgezind. Wij wensen jullie en te gekke krijgsdans toe en lots of sun. Dag lieverds tot volgende week!
  6. Rob en Jeanine:
    9 maart 2018
    Wat ziet het er weer prachtig uit allemaal! We hebben zo een heleboel geleerd over NZ. en bewaren de blogs. Leuk kunnen we ze nog eens lezen. We hopen dat jullie een haka van de Maori's mee kunnen maken dat lijkt ons fantastisch! Nog veel plezier en een dikke kus van ons.