Herenigd...at last!

14 februari 2018 - Lower Hutt, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal! Gisteren eindigde de dag nogal teleurstellend. Ik had namelijk echt verwacht dat ik mijn koffer ontvangen zou. Vanochtend kreeg ik bericht van Patricia, die een vriend heeft die op het vliegveld van Auckland werkt, Danny. Hij vond het ongewoon lang duren en zou voor me naar het kantoortje van Menzies gaan (de organisatie die lost bagage afhandelt). Inmiddels had Dennis op de website van Menzies een telefoonnummer gevonden van iemand die er werkt. Het algemene nummer werkte namelijk niet, continue de boodschap: sorry, too busy. Dat is ook een manier natuurlijk. Anyway, we zaten net aan een heerlijk bordje chicken biryani in een Indisch restaurant toen hij me zowaar terugbelde!! Ongelofelijk! Ik verhaal verteld, hij zei dat hij er achteraan zou gaan. Mooi! Twee mannen op pad voor mijn koffer, beter!!
Vanochtend dus het bericht dat Danny er ook achteraan zou gaan. Later belde Danny: je koffer staat nog hier, maar ze hebben me verzekerd dat hij op de eerste vlucht naar Wellington gaat. Als ik hem had kunnen zoenen, had ik het gedaan, held!! Hij zei ook nog: en ik ga ook nog even naar het kantoor van Emirates om voor jou een officiële klacht in te dienen, want dit slaat nergens op! De schat!
Lang verhaal kort: de eerstvolgende vlucht werd de vlucht van 16.35....dat is misschien de 25ste vd dag....zaten dus nog een vluchtje of 15 tussen. Maar.....ik heb hem weer!!!
Vandaag natuurlijk niet alleen gejaagd op mijn koffer. We zijn richting Raumati gereden. Heerlijk geluncht in een klein lokaal tentje. Daarna naar het Queen Elisabeth Park gegaan, gewandeld langs de zee, schelpen gezocht en heerlijk in de zon gelegen (ja natuurlijk had ik me goed ingesmeerd! Standaard factor 50 :-) ) en mijn nieuwe camera een beetje getest.
Ook hebben we voor vanavond een andere camping gevonden in Lower Hutt. Het staat vol met camper vans. Helemaal top hier! Onderweg hier naartoe zijn we even gestopt om de file in Wellington te vermijden. Even door de wijk Miramar gereden, dat is de wijk met de vele filmstudio's waar veel computer animaties wordt gemaakt. Bij Weta Cave nog een leuke trol van de Hobbit op de foto gezet. Daarna lekker langs het water gezeten, aan de baai bij de stad vlakbij de start- en landingsbaan van het vliegveld. En toen.... opeens...kwamen er dolfijnen voorbij!! Te gek! Het waren verschillende groepen bij elkaar, spelend met elkaar. Er kwam een lange roeiboot voorbij en we zagen ze met de boot mee dartelen. Foto geprobeerd te maken, maar dat was lastig, want ik moest tegen de zon in fotograferen. Maar toch, het was geweldig om te zien!
Morgenmiddag nemen we de ferry naar Picton. Een mooie tocht van een uurtje of vier dwars door de Marlborough Sounds. Ja, mijn camera hangt aan de oplader hoor! We rijden dan daarna gelijk door naar het Abel Tasman Park (waar we al lang hadden moeten zijn!!) waar we dan in de late avond aankomen. Twee hele dagen daar en dan rijden we zondagochtend richting de Arthur's Pass. Ook dan slaan we wel een geboekte camping over, maar dan liggen we weer op schema! Nou lieve lezers, voor nu neem ik weer even afscheid en laat jullie weer vol spanning wachten op het volgende avontuur! :-)

1. Martijn & Rilana:
    14 februari 2018
    Yeahhhh eindelijk je koffer weer terug!!!!! Je koffer kan haast een eigen reisverhaal schrijven 🙈Mooie foto's
    Groetjes Martijn en Rilana
  2. Erna Egelie:
    14 februari 2018
    Heerlijk dat je weer herenigd bent met je koffer, anders heb je hem voor niets ingepakt.........(grapje)......nu kan het echte zorgeloze genieten beginnen.
  3. Bert:
    14 februari 2018
    Dat ziet er heel mooi uit allemaal.
    Prachtige natuur en leuk die zeeleeuwen.
    Hoop ook dat de zon nu gewoon ook blijft schijnen haha en dar je heel veel zonnecreme nodig hebt.
  4. Lenneke Assems:
    14 februari 2018
    De koffer terecht gelukkig, de vakantie kan eindelijk beginnen en het genieten! En wat een prachtig reisverhaal weer, zo kunnen wij toch lekker meegenieten van jullie reis! En de foto's zijn ook erg mooi....die schelpen...schitterend en die boom heel apart! Dikke kus mommy! xxx
  5. Martine:
    14 februari 2018
    Wat heerlijk moet dat voor je zijn, je koffer terug!! Het is zo leuk hoe je schrijft, ik kijk alweer uit naar je volgende story X
  6. Tineke:
    18 februari 2018
    Gaaf, die dolfijnen! En eindelijk je koffer bij je :-)!