Gescheiden van mijn koffer

12 februari 2018 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal! Hier weer een berichtje vanuit de andere kant van de wereld.
Aangekomen in Auckland gebeurde precies dat wat je vreest: mijn koffer rolde niet van de bagageband. Slik. Het zal toch niet? Jawel dus. Toen ik moest rennen voor de vlucht vanuit Dubai, dacht ik nog: zal mijn koffer wel.... nog gevraagd en oh yes lady, deze vlucht is ook vertraagd, zodat alle koffers mee kunnen. Okee, dat is fijn, ze hebben er over nagedacht. Maar ja, ik denk dat niet al teveel vertraging voor Emirates belangrijker is dan een paar lullige koffers. Want ik was niet de enige. Na een uur in de rij, alles ingevuld, mijn koffer stond inderdaad nog in Dubai, en ze beloofde me dat ik morgen herenigd zou worden met mijn koffer. Maar ik vlieg straks nog naar Wellington. Oh geen punt, ze vlogen hem dan door naar Wellington. Na uitbetaling van een klein bedrag voor het ongemak,, NZD 71, wat neerkomt op ongeveer €39, maar de knop omgezet: Okee, het is niet anders. Een handdoek gaan huren en een douche gaan zoeken. Heeeerlijk gedoucht, een schoon setje kleren aan (altijd doen, extra kleren in je handbagage) en toen gaan kijken waar ik moest boarden. Wat bleek: door de harde wind en regen werd de ene na de andere vlucht gecanceld of was vertraagd. Mijn vlucht was al twee x naar later verplaatst. Zucht. Alsof de reis nog niet lang genoeg was (inmiddels 32 uur onderweg ongeveer). Terwijl ik daar zit te wachten, is een andere vlucht naar Wellington aan het boarden. Ik hoor dat er steeds drie mensen worden omgeroepen, of ze zich willen melden bij de gate, want ze willen vertrekken. Hm....ik denk, ik waag het erop: ehm, sorry, maar als die mensen nou niet op komen dagen, mag ik dan mee? Ik zit op de volgende vlucht... Heeft u geen bagage ingecheckt dan? Eh, nee! Okee. Hups, binnen 3 min geregeld, ik mocht naar binnen. De laatste passagier, achterste rij. Hotsend en botsend 3 kwartier gevlogen en.... eindelijk geland! Eindelijk een bekend gezicht: Dennis! Nog even Den zijn Nieuw-Zeelandse telefoonnummer door gegeven bij het kantoor voor "lost bags" (wat trouwens vol stond met koffers, het is denk ik een wonder als het goed gaat?). Ze bellen als de koffer aankomt. Laat dat alsjeblieft morgen zijn, want overmorgen om 7 uur hebben we de ferry naar Picton geboekt, op naar het Zuider eiland. Maandag Wellington bezocht, met de cable car omhoog en door de botanical garden naar beneden gelopen. Het weer is prachtig, van onder nul in Nederland ineens in hartje zomer. Daarna naar het uitkijkpunt op Mount Victoria gereden. Prachtig uitzicht over de stad, foto's volgen! :-) Ik heb trouwens een NZ simkaartje gekocht, zodat ik ook op het 4G netwerk van Vodafone kan en ook kan bellen naar NZ nummers. Bijvoorbeeld naar het kantoor waar ik de formulieren voor mijn koffer heb ingevuld. Niet te bereiken gewoon....af en toe 4G aan om mijn mail te checken. Het is inmiddels al 18 uur, voor de zekerheid even langs de ferry om te vragen of we onze tickets kunnen verplaatsen,, zonder alles kwijt te zijn. Dat kan. Okee, nou, het kan nog, hij kan nog aankomen...dus we laten het maar even zo. Naar het vliegveld gegaan, naar het kantoortje waar mijn koffer moet belanden....nee, sorry, nog niks,, kijk, je briefje ligt hier, zodra hij er is, bel ik je, ik beloof het. Ineens, tegen 19 uur, een mail vanuit Auckland! Uw koffer is in Auckland, please confirm delivery address. Wat een opluchting om iets te horen!!! Meteen teruggemaild en gevraagd of ze kunnen bevestigen wanneer hij aankomt. Niets meer gehoord....dus toch maar de ferry verplaatsen dan. In plaats van dinsdagochtend 7 uur....is de eerstvolgende vrije plek donderdagmiddag 13.30.... dat schopt behoorlijk ons schema in de war. Maar we laten ons niet kisten. Dan maar langer hier, we gaan morgen zeeleeuwen spotten, is een flink stuk rijden, maar we hebben de tijd. Zodra ik mijn koffer heb, laten we ons op de stand-by list van de ferry zetten en dan zien we wel. En even een shirtje en korte broek kopen morgen! Dat zeker! Ik ga die NZD71 verbrassen! Maar Emirates is nog niet van me af. Alle extra kosten (de ferry was ook NZD103 om om te boeken) en alle verloren kosten (geboekte camping die we nu over moeten slaan) ga ik verzamelen en claimen. Ik kan het allicht proberen. Voor nu kijk ik uit naar het moment waarop ik mijn koffertje weer bij me heb!!
Liefs uit een zonnig Nieuw-Zeeland!!

1. Erna Egelie:
    12 februari 2018
    Hoi Petra, wat een gedoe zeg, maar komt goed hoor.......gewoon claimen bij Emirates.
    Vorig jaar had ik ook zoiets met Garuda Indonesia en ze deden helemaal niet moeilijk.
    Probeer maar zoveel mogelijk te genieten van al het moois alhoewel het je toch bezig houdt, logisch. In ieder geval heb je heerlijk weer en Dennis in de buurt........
    Enjoy, liefs Erna
  2. Bert:
    Hallo Pip,
    Wat een een verhaal zeg, het lijkt wel een never ending story, haha.
    Hoop voor je dat je snel echt verder kunt.
    Maar je moet zeker alle kosten gaan claimen, poen zat die gasten . Nou het is hier droog ,maar koud, geniet van de zon en de natuur.
    Groetjes daddy xxx.
  3. Lenneke Assems:
    12 februari 2018
    Hallo lieve schat, wat een verhaal maar toch heerlijk om te lezen van mijn kind. En alles zal goedkomen hoor! Maar ook alles claimen...nieuwe kleding enz.......BEWAAR ALLE BONNETJES!!!! Lieve schat, genieten maar met Dennis, en een dikke kus en knuffel voor jullie beide! xxx Met Thijs is alles perfect hoor! Altijd vrolijk en blij! xxx
  4. Rob en Jeanine:
    12 februari 2018
    Hallo Petra, wat hardstikke leuk om je zo te volgen! Maar jongens, jongens wat een reis zeg. We vinden je kanjer..Hoop dat de koffer gauw komt zodat lekker je eigen spulletjes weer aankunt. Liefs oom Rob en tante Jeanine xxx.
  5. Yvonne:
    12 februari 2018
    Wat een gedoe..... aar heerlijk om te horen dat jou altijd positieve persoontje altijd de overmacht heeft. Je hebt genoeg te doen daar waar je bent. Geniet maaar lekker en als je koffertje er is ga je verder. Waarheen verder dan ook is. Dikke X
  6. Jessica:
    12 februari 2018
    Wat een begin van je mooie reis😱😄!
    Maar gelukkig sta je er niet alleen voor.
    Genieten!!!! 😘
  7. Martijn & Rilana:
    13 februari 2018
    Hi!Wat een verhaal zeg wij duimen hier dat je snel je koffer weer terug hebt,geniet van jullie verdere reis en vooral van elkaar😉en van alle mooie dingen die jullie gaan zien groetjes aan Dennis.
    Dikke x Martijn & Rilana