Het begin

10 februari 2018 - Brisbane, Australië

Nou hallo allemaal, hier een update vanuit Dubai. Vanwege de sneeuw in NL een uur later vertrokken, vanwege de dikke mist in Dubai, een uur gecirkeld voor we uiteindelijk konden landen. Dat was dus rennen naar de gate voor de vlucht naar Auckland. Onderweg snel twee flesjes water gekocht, want ondanks wel 8 bekers water, had ik megadorst! Bij de gate aangekomen mocht ik mijn flesjes niet meenemen....jammer jammer, ik dacht, na de douane gekocht, dus nou. Heb wel ter plekke een halve liter naar binnen geklokt, want ik weet niet wanneer ik weer wat krijg!
Nu dus in de bus naar het volgende bakbeest, want wat zijn ze mega, die Airbussen 380!! Na een busrit van 25 min (wat??!!! Doen ze een tour ofzo?) zit ik weer in een stoel. Eerst naar Brisbane, dan door naar Auckland. Ik kan dit verhaal nog niet plaatsen, dus, ik schrijf vrolijk verder bij de volgende stop.
Inmiddels bijna 13 uur verder. Over een half uur landen we in Brisbane. Er gaan hier een hoop passagiers uit en er komen er weer bij om door te gaan naar Auckland.
Vannacht dacht ik toch even: nooooit meer zo lang vliegen. Ik was ziek. Motion sickness in een Airbus. Toch knap van mij. Maar ja, ik word al misselijk op een eenvoudige schommel, dus ja. Na een pilletje Cinnerazine ging het beter. Ik zou er suffig van worden. Geen enkel punt, ik hoef toch niets anders te doen dan zitten en hangen. Eindelijk een paar uur geslapen.
Nu dus op punt van landen. Vliegtuig wordt schoongemaakt, nieuwe crew erop en dan hopelijk binnen anderhalf uur verder naar Auckland. Die vlucht is iets van 3,5 uur denk ik (na rekenwerk met aankomsttijden en tijdsverschillen in aanmerking genomen). Want ook tussen Australië en Nieuw-Zeeland is er dus nog een verschil van 3 uur.
Yep, geland in Brisbane en... wifi!! Yessss, even met thuis ge-appt en dan maar even dit eerste verhaal plaatsen.
Over een uurtje verder naar Auckland en dan na een paar uur een binnenlandse vlucht naar Wellington. En dan hoef ik even geen vliegtuig meer te zien!
Het is hier al heerlijk trouwens, 25 graden om 8 uur in de ochtend!
Tot de volgende keer! :-)

1. Jessica:
    10 februari 2018
    Geweldig Petra om nu al wat van je te horen!! Blij dat de reis nu opschiet!!
  2. Lenneke Assems:
    10 februari 2018
    Lieve schat, ik heb van dit verhaal genoten, en wat heerlijk dat wij je toch zo een beetje kunnen volgen! Je bent een vrouwtje met klasse hoor! Wij houden van je lieverd! Dikke kus xxx
  3. Bert:
    Hallo Pip,
    Eindelijk dan toch het einde in zicht van deze mega reis.
    Ik vind het stoer van je dat je dit alleen doet. Maar straks kun je lekker samen genieten van dat mooie land.
    Dit was vast mooi om te lezen hoe het tot nu toe is gegaan.
    We horen wel weer van je.
    Liefs daddy.
  4. Erna Egelie:
    11 februari 2018
    Leuk verhaal Petra en wat een intensieve reis zeg, zwaar vermoeiend. Ik hoop dat je je al weer wat beter voelt dan van de week. Gelukkig heb je al lekker weer, dat helpt ook.
    Succes met je vervolg reis en dan genieten.......
  5. Tineke:
    11 februari 2018
    Moest lachen om dat water wat je naar binnen geklokt hebt :-). En gelukkig een pilletje tegen de schommelingen. En wat heerlijk: 25 graden!!! 😍. Goede reis verder!!!
  6. Yvonne:
    11 februari 2018
    Heerlijk om van je te horen. Wat een reis he. Maar je bent er. Dat met dat water had ik ook op Houston, ze vertrouwen zichzelf niet. Dacht ik toen. Haha Ik werd er knap chagrijnig van.
    Ik kijk al uit naar het volgende verslag. Dikkex
  7. Vanessa Molenaar:
    11 februari 2018
    Super leuk om zo alles met je mee te beleven. 😘😘
  8. Linda:
    11 februari 2018
    Wereldreiziger! Leuk om van je te horen xx
  9. Patricia:
    Leuk om je te volgen Peetje!! XX
  10. Martijn & Rilana:
    11 februari 2018
    Jaaaa daar was me zusje eindelijk op de plaats van bestemming.
    Wat een reis...gaaf Pippi
    Hoop dat je snel opknapt en beter gaat voelen
    Heel erg veel plezier straks samen
    xXx
  11. Martine:
    11 februari 2018
    P punt haha .. ;-) Wat leuk om van je te horen!! Zo zijn we toch een beetje dichtbij elkaar. Pittige reis zeg heb je achter de rug. Heel stoer van je! Gelukkig niet alleen terug. En nu lekker samen genieten. Ben benieuwd naar je volgende story.. Bedankt daaag ;-) xxx
  12. Noukie:
    11 februari 2018
    Leuk om je eerste verhaal te lezen!! Wat een reis zeg!! Nu lekker genieten!! xxx