Wanaka

20 februari 2018 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal! Hier even een update uit een ijskoud Nieuw-Zeeland.
Vanuit Mount Somers zijn we toch maar niet naar Mount Cook gereden. De voorspelling was te slecht, dan zie je die berg toch niet en ook het ongelooflijke blauwe meer komt dan niet tot zijn recht, jammer. We zijn meteen doorgereden naar de volgende bestemming op onze route, Lake Wanaka. Twee nachten bij geboekt. Dit keer is de camping niet zo luxe. Alhoewel de prijs gelijk is, is het hier een beetje een gribus. Vind ik, haha. Verwend waarschijnlijk.
Onderweg hierheen werkelijk alleen maar regen gehad en dat doet het nu, woensdagochtend, nog steeds. Het is hier 7 graden, en in de camper dus ook. Ik heb al mijn warme dingen over elkaar aan, maar nog is het koud. Niet zo grappig vinden we dit.
Cycloon Gita is hopelijk bijna voorbij. Ze komt vanochtend aan land aan de westkust, wij zitten veilig aan de oostkust. We merken het dus alleen door regen, veeeel regen, en een lage temperatuur. Morgen is de voorspelling weer 19°, dus nou, dan kunnen we weer opwarmen. Tot die tijd even doorbijten dus.
Zodra de zon gaat schijnen, hebben we hier wel een prachtig plekje hoor. We kijken zo uit over het meer. Alleen, daar zie je nu niet veel van.
Waarschijnlijk vandaag wel even naar Wanaka, leuk toeristisch plaatsje, super druk ook. Het staat vol met campers! Een camper verhuurbedrijf is big business hier in NZ!!
Dit keer dus geen mooie foto's helaas. Ik heb er gewoon niet gemaakt.
Ik ga stoppen want ik heb ijshanden. Lieve groetjes van ons!

1. Rob en Jeanine:
    20 februari 2018
    Hallo kinderen, wat is dat nu jammer een beetje slechter weer! Maar je moet maar denken morgen is het beter. Dat kunnen wij niet want het is hier behoorlijk koud.. Hopen dat je verder geen last hebt van de cycloon. Ik heb al zo'n hekel aan storm. Je bent zoals je vader zou zeggen verwonnen met al die mooie campings en het heerlijke weer! Hardstikke mooie foto's die hebt gemaakt van de vogels en het oerwoud, trouwens. Kijken weer uit naar je volgende verhaal..liefs en groetjes.
  2. Bert:
    Hallo Pip,
    Jammer zeg dat het van dat klote weer is, ik hoop dat jullie weer snel warmer weer krijgen. Want kou is inderdaad armoe zeg. Anders moet je de gaspit maar aansteken.
    Nou sterkte en we duimen voor mooi weer en snel haha.
  3. Yvonne:
    20 februari 2018
    Lekker knus kontjes bij digies met alles aan wat in de koffer zit........zo romantisch in een camper.
    Oh heerlijk n boek erbij.
    Morgen weer mooi weer......ik wil fotos. Haha X
  4. Leen en Christine Moerkerk:
    20 februari 2018
    Hoi die hards. Ga je naar de andere kant van de wereld en zit je in de regen !!!! kunnen jullie elkaar niet warm houden ha ha......Wat ontzettend jammer dat Mount Cook niet meer in jullie programma zit, maar als het zicht zo slecht is, heb je er toch niets aan! Hier op Google gezien dat het toch een ravage is, vooral omgeving Christchurch, dus een geluk bij een ongeluk. En als het morgen weer 19 gr. wordt kunnen jullie je weer wentelen in de zon.Wij niet.... wordt al gesproken over schaatsen etc. Bah..... Leen heeft van het ziekenhuis gehoord dat hij of Zo, Ma of Dinsdag moet komen. Krijgen nog bericht. Nou moppies, geniet van de zon, echt hij komt weer, en liefs van ons.
  5. Lenneke Assems:
    20 februari 2018
    Haha...die tante Jeanine....verwonnen...geweldig! Maar de temp. gaat omhoog en de koperen ploert komt ook weer terug! Maar kou op je lijf is erg. en vooral met slapen! Hou jullie goed, en jammer....geen foto's! Maar volgende keer beter lieve schat! Bedankt weer voor deze blog en tot de volgende keer! Liefs van....mommy! xxx
  6. Linda:
    21 februari 2018
    Goh daar hebben wij hier nou helemaal geen last van, 32 graden hahahha. Komt weer goed nichtje!
  7. Martine:
    21 februari 2018
    Wat jammer van het slechte weer :-( Maar gelukkig niet zoals in Nederland waar het vaak dagenlang aanhoudt. Even doorbijten ... dan weer genieten van de zon, zodat wij ook weer kunnen genieten van de mooie foto's. Xxx
  8. Erna Egelie:
    21 februari 2018
    Gelukkig heb je nog een aantal weken met kans op mooi weer. Vervelend dat het zo koud is, alleen is de cycloon ellende jullie wel bespaard gebleven. Het is zoals het is.....
    Hier wordt het -13 volgende week en de schaatsen gaan uit het vet. Dan liggen jullie weer in het warme zonnetje. Veel plezier nog verder
  9. Noukie:
    22 februari 2018
    Ooh jammer van het weer zeg!! Hopelijk wordt het snel beter! En kunnen jullie er weer lekker op uit. Nu even knus tegen elkaar aan in de camper !