Christchurch --> Auckland

8 maart 2018 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal!

Het is alweer even geleden he! Excuus! Hier weer een update vanaf de andere kant van de wereld.
Eergisteren Christchurch bezocht. Het regende de hele dag en de stad is nog in opbouw na de aardbevingen in 2010 en 2011. De laatste dus op 22 februari 2011, met een kracht van 6.3. Minder krachtig dan de beving ervoor, maar heeft voor veel verwoesting gezorgd. Vooral het centrum van de stad werd zwaar getroffen en veel historische gebouwen zijn verwoest of zwaar beschadigd. Ook vielen er toen 185 doden en rond de 1500 gewonden! Overal zie je nog steeds gebouwen in de steigers staan, stukken grond helemaal kaal met hekken eromheen. Ik vond het geen mooie stad, maar ja, wat wil je ook. Het weer hielp ook niet mee. We hadden besloten om die nacht maar in Christchurch te blijven, aangezien we de volgende dag moesten vliegen. Een "gezellige" camping, onder de rook van het vliegveld. Geen foto's....maar daar missen jullie niks aan. ;-)
De volgende dag de camper schoon gemaakt. Naast ons stond een grote Maui camper. Weliswaar de kleinste in hun assortiment, maar toch, erg groot. Dat vond het Australische echtpaar dat hem gehuurd had ook. Zij, Rose, kwam oorspronkelijk uit Indonesië, hij had voorouders uit Noorwegen. Ze waren helemaal ontdaan: we hebben om een kleine camper gevraagd!! Hier ga ik écht niet in rijden, zei Rose fel! En hij was ook al 83 (hij zag er uit als 68 ofzo) en moest toch ook wel even slikken. Ze hadden al betaald, waren in NZ voor 12 dagen en we kregen het idee dat ze niet echt een plan hadden. Arme mensjes, ze zeiden, zo een als jullie hadden we gewild! Afijn, ze gingen op pad, richting Dunefin. En wij ook op pad, Ontbeten bij de Burger King, die zat om de hoek. Lekker bakkie koffie en een zacht broodje met ei, spek en dun hamburgertje, we hadden honger, dus smaakte prima. Daarna richting de zee gereden, de zon scheen weer, dus heerlijk even over het strand gelopen.
Toen de camper in gaan leveren. Met de shuttle service werden we naar het vliegveld gebracht. De man die ons reed, doet dat werk 13 uur per dag. Ondertussen bewerend dat hij miljonair was. Hoe? Hij heeft altijd al zijn geld gespaard, had geen mobiele telefoon, had nog nooit gevlogen. Sparen sparen sparen en dan elke x land kopen waarop auto's gestald kunnen worden. Dat was volgens hem dé manier. Wij vroegen ons af, als zijn verhaal al klopte, waarom hij in godsnaam dit werk van 3 uur in de ochtend tot 4 uur in de middag deed, zonder ooit een x te genieten van zijn geld. Maar ja, hij zoekt het maar mooi uit!
Op het vliegveld een kleine tegenslag. Elke koffer die ingecheckt moest worden, mocht maar 23 kg wegen. We hadden allebei een extra koffer geboekt en we dachten dat het gewicht van die extra koffer wel bij de andere mocht. Helaas, elke koffer max 23 kg. Dus, koffers open, Den zijn handbagage koffertje volgepropt en toen kregen we groen licht. Mooi! Een beetje vertraging, due to the weather. Okee....wij dachten sluw en slim te zijn, en namen alvast een pilletje tegen reisziekte in. Uiteindelijk...geen centje pijn joh. Een paar keer hotsen en klotsen om door de bewolking te komen, maar dat was alles. Na best een tijdje wachten op de shuttle van ons auto verhuurbedrijf, stapten we in onze volledig van snufjes voorziene Mazda 3. Hij was alleen een beetje strak weggezet. Achter een paaltje, voor een auto en weinig speling. Na veel getier van Den toch gelukt, natuurlijk. Ik bedoel er zit een systeem in dat piept als je te dichtbij iets anders komt, voorzien van camera's! Easy peasy toch? Maar ik heb makkelijk praten, haha! Okee, op weg naar het overnachtingsadres. Onderweg wat gegeten bij een suuuuper lekker Indisch restaurant. Voor €26 allebei een hoofdgerecht, naanbrood erbij, een salade en drinken! Geen geld toch! Ik zeg morgen weer, haha, maar dat kan niet, want dan zijn we al gevlogen. Onze overnachting is: Flatbush Holiday Homestay. Gewoon bij iemand thuis. Een mega groot huis in een nieuwbouwwijk. Een overheerlijk zacht bed, luxe badkamer met toilet, geweldig. En dat voor €42 per nacht, helemaal goed toch? Vanochtend vroeg weer op pad. Vertrokken met zon, daarna regen, zon, stortbui, zon, etc. Nu aangekomen in Okura Bay, huisje aan zee. Niks in de omgeving, het is: fish & chips bij een lokaal winkeltje dat tot 18 uur open is of....noodle soup als avondeten. Hmmm... Ik vertel volgende x wat het geworden is, goed? Ik houd jullie gewoon in opperste spanning! ;-)
De foto's volgen morgenochtend hoor, of nou, voor jullie vanavond al, dan maak ik nog even mooie foto's van "ons" strand! Trouwens amper bereik hier. Ik hoop dat dit in een vleug van ontvangst gepost wordt!

1. Lenneke Assems:
    8 maart 2018
    Hallo lieve schat wat een verhaal weer maar genoten van begin tot het eind! Het is nu 06.43 uur hier en je kind is de eerste 2 uur vrij! Volgende week zien wij elkaar weer, en ik kan eigenlijk niet wachten haha! Bedankt weer voor deze blog, en horen wel weer hoe het verder gaat! Dikke kus voor jullie! xxx
  2. Patricia:
    8 maart 2018
    Leuk weer om te lezen Peetje! Handig ook, zo weet ik waar ik wel, en zeker niet naar toe moet volgen jaar haha. Benieuwd naar de foto’s!
  3. Linda:
    8 maart 2018
    Geniet nog van de laatste dagen!
  4. Erna Egelie:
    8 maart 2018
    Leuk verhaal weer, alleen bij Rose en haar man met enorme camper zat ik op de climax te wachten. Ik dacht dat zij jullie camper wel zouden ruilen met dat bakbeest van hun...Niet dus. Kan zeker niet?
    Leuk dat jullie Indiaas konden eten daar, is zo lekker. En nu maar genieten van het strand en ik hoop voor jullie met lekker veel zon. Je was al aardig gekleurd zag ik op die leuke foto boven op een boulder met je wapperende haren.....schitterende foto van je.
    veel plezier nog saampjes.
  5. Leen en Christine Moerkerk:
    8 maart 2018
    Gelukkig weer een blog..... Zaten er met smart op te wachten en zoals altijd weer heel leuk! Tussen de druppels door, lees ik, wordt er toch genoten zowel van het eten als van dat lekkere zachte bed.. Nog 1 week en we hopen dat die zon overgoten wordt! Dat is jullie van harte gegund. Nou lieverds genieten jullie maar van iedere zandkorrel (nee geen vliegen of vlooien) van elkaar en van elke zonnestraal volgende week. Een dikke knuffel voor jullie!xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  6. Bert:
    Hallo Pip,
    Dat is weer een super lang verslag zeg. Wel leuk om in zo’n luxe kamer te overnachten, maar dat is na die camper natuurlijk helemaal een verschil. Jammer dat het regende maar dat zal toch wel beter worden hoop ik😀😀 . Nou ik hoop dat jullie nog lekker strandweer krijgen de laatste week en dan lekker bruin naar huis 😜😜
    Gr. Daddy xxx🏃🏼🏃🏼🏃🏽‍♀️🏃🏽‍♀️
  7. Martijn & Rilana:
    Hoi Pip & Den
    Leuk verhaal weer geniet er nog even flink van en hoop echt dat jullie laatste weekje een superzonnige week wordt.
    xxxxxxxxxxxxx
  8. Yvonne:
    8 maart 2018
    Geniet nog maar even. Ook al is het van de NZ regen. Die is heeeeeeeel anders dan hier.
    Tot snel
  9. Lenneke Assems:
    9 maart 2018
    Wat een prachtige foto's zeg! En erg wat er met die stad gebeurd is, na die aardbeving! Dikke kus en bedankt weer!xxx