Auckland --> laatste blog!!

13 maart 2018 - Bucklands Beach, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal! Vanaf een zonovergoten strand in Auckland hier nog een laatste blog over onze geweldige reis!
Eergisteren dus van Kerikeri naar Auckland gereden. Het heeft de hele dag staan hozen! De cycloon (op het noordelijk halfrond heten ze hurricanes, hier op het zuidelijk halfrond worden het cyclonen) viel erg mee. Alleen een hoop water dat naar beneden kwam. Het is wel opvallend dat ook hier het klimaat aan het veranderen is: dit is de vierde cycloon in twee maanden tijd. Normaal maar twee per jaar! En de zomer is natter hoor je van veel mensen.
Anyway, onze reisdag was goed gekozen, anders hadden we in het huisje rond moeten hangen, nu hebben we de tijd nuttig besteed!
Fijn appartement in Bucklands Beach. Inderdaad, het strand is om de hoek. De papegaaien vliegen hier rond, zie foto van deze prachtig gekleurde vogel.
Gisteren zijn we de hele dag in Auckland geweest. Er lagen twee cruiseschepen in de haven, dus het was behoorlijk druk in de stad. De laatste souvenirs gekocht voor thuis! :-) Mooie foto's gemaakt van de skyline, aan het begin en aan het einde van de dag, zie foto's. Toen we bij de haven kwamen, zagen we dat de Volvo Ocean Race in Auckland is. Wat een geluk, superleuk om even alles te zien! Wat wordt dat groots opgezet, bizar, het mag wat kosten! Twee van de zeven deelnemende teams komen uit Nederland! Trots op ons kikkerlandje! Team Brunel (die lag helaas niet in de haven, maar was "out, practising") en team AkzoNobel. Er was een grote tent, The Globe, waar continu een film werd afgespeeld over de ocean race. Super interessant om te zien. Opvallend is dat er steeds meer vrouwen meedoen. Er is zelfs een boot met een vrouwelijke schipper. Elke boot heeft ook een "live reporter" aan boord. Een prestigieuze job, ze worden uit vele sollicitanten gekozen. Deze mensen verslaan het leven aan boord, ze tellen niet mee als bemanning. De boten zijn weken achter elkaar onderweg, petje af, want het is echt afzien!! In de film wordt ook veel aandacht geschonken aan hoe vervuild de oceanen zijn. Er zit meer plastic in het water, dan sterren in ons sterrenstelsel! Erg toch! De Volvo Ocean Race zet zich in om de oceanen schoner te maken en mensen bewust te maken van hun eigen verantwoordelijkheid. Zeg nee tegen plastic. Nou, dat mogen ze hier in NZ dan wel eens tegen de supermarkten zeggen: alle boodschappen worden in plastic tasjes gedaan! Dat doet degene die achter de kassa staat voor je. Er gaan hier wat tasjes doorheen!
Vanochtend alles ingepakt en naar het strand gereden. Er zijn een heleboel schoolkinderen die buiten les krijgen op het strand. Groepjes die tekenen en groepjes die in de vloedlijn lopen en van alles ontdekken, geweldig toch! We doen nog lekker even een kleurtje op alvorens we weer terug gaan naar het nog steeds koude Nederland. Ik vrees dat ik mijn winterjas, die ik, positief dat ik was, al had opgeruimd, toch nog aan moet!
We vliegen vanavond om 21.15 uur, 9.15 uur woensdagochtend NL tijd. En dan landen we donderdagmiddag om 12.40 uur weer op Schiphol!
Ik hoop dat jullie genoten hebben van de blogs! Ik vond het in elk geval leuk om te doen. Wij hebben een fantastische reis gehad, eentje die ik nooit meer zal vergeten en waarvoor ik Den erg dankbaar ben! En wie weet, heb ik ooit het geluk om hier nog eens te mogen zijn!
Liefs van ons!

1. Rob en Jeanine:
    14 maart 2018
    We hebben genoten van je blog! Wat een fantastische reis en wat een geweldige schrijfster..We wensen jullie een goede reis naar huis ( ook weer fijn om thuis te zijn)! Veel liefs van ons en tot ziens!
  2. Patricia:
    14 maart 2018
    Mooi weer om te lezen Peetje,....en Den natuurlijk! Prachtige foto’s weer zeg! Het lijkt zo snel alweer voorbij, maar het is fijn om weer naar huis te gaan lekker naar je mannetje en paps en mams. Goeie vlucht alvast! Kusss!
  3. Bert:
    Hallo Pip,
    Wat een mooi verhaal heb je weer gemaakt, heel leuk om er zo ook bij te zijn. Dank zij al die verhalen hebben wij die reis ook gemaakt.
    Wat een mooie foto’s zitten er weer bij . Mooie stad met een fijn strand. 😀 nou ik wens jullie een hele goed vlucht naar huis en nogmaals bedankt voor al je reisverhalen en foto’s 👍🏻👍🏻👍🏻😜😀
    Groetjes xxx
  4. Leen en Christine Moerkerk:
    14 maart 2018
    Weer genoten, of course, van je blog!! We hebben van de zijlijn jullie door heel Nw.Zeeland gevolgd en hebben dus meegenoten! Maar......aan alles komt een eind!! Deze reis neem je de rest van je leven in je hart mee en dat is toch wel een heel mooi aandenken voor de komende tijd. Bedankt voor al jullie mooie verhalen en we wensen jullie nog een heel goed verlopende reis en zien jullie heel graag donderdag op Schiphol.Een dikke knuffel voor alletwee!!!!!
  5. Martijn & Rilana:
    Hoi Pippi
    We hebben net zoals jij heel erg genoten van de mooie reis en geweldige blogs die jij hebt gemaakt.
    Maar ben blij dat je weer terugkomt.
    Mooie foto van die papegaai(zal best een andere naam hebben maar voor mij is het een parrot hahahaa)
    Een hele goeie reis terug en doe inderdaad je winterjas maar aan.
    Tot gauw xXx
    Liefs van ons
  6. Lenneke Assems:
    14 maart 2018
    Lieve schat, ik werd erop attent gemaakt door daddy dat er weer een reisblog was! Wat hebben wij met zijn allen hier van genoten, en zijn wij jou daar ook heel dankbaar voor! Zo, waren wij er toch een beetje bij! Lieve schat, wij zien jullie op Schiphol Dikke kus voor jullie beide! xxx
  7. Yvonne:
    14 maart 2018
    Ik ben zo fijn op reis geweest door je verhalen. Het enige wat ik miste was.....de geur. Ooit kan dat ook gestuurd worden denk ik.
    Goede reis en tot snel knuffels
  8. Desiree:
    14 maart 2018
    Bedankt voor de mooie reisverhalen Petra. Ik heb ervan genoten en een beetje met je meegereisd.
  9. Erna Egelie:
    14 maart 2018
    Ha die Petra, als ik dit schrijf zitten jullie al in het vliegtuig. Jij moet echt een boek gaan schrijven.......je teksten worden steeds beter. Fijn dat je zo genoten hebt van je verre reis, een ervaring om nooit te vergeten. Helaas staat je een koud weekend te wachten van gevoelstemperatuur -15 voor a.s zaterdag, dus kijk maar uit dat je geen kou vat.
    Welkom thuis alvast en tot ziens.